Založ si blog

Ale on je inžinier!

Dnes mám vo svojom článku chuť prispieť s niečím jednoduchým na pobavenie a ľahšie zamyslenie.

Iste mnohí to tak máte, že pri zaspávaní myslíte na všetko možné. Ja to tak mám. Včera, keď som zaspával, „honilo sa mi hlavou“ ako obvykle všetko možné a odrazu som objavil paralelu medzi dvomi udalosťami, ktoré sa odohrali za rôznych okolností a na rôznych miestach a v rôznych časoch a predsa, čosi tu je spoločné.

Prvá udalosť je z rozprávania mojej kamarátky. Tam, kde pred rokmi pracovala, jedného dňa už mali po pracovnej dobe a odchádzala s kolegyňou po schodoch z budovy a odrazu oproti nim hore po schodoch ide v tvári červená, dýchavičná pani, za ňou jej opitý manžel. A pani „spustila“. Začala sa dožadovať zvýšeným hlasom poskytnutia istej služby, lebo toto bolo podľa nej neodkladné. Pani vraj slušne informovali o pracovnom čase, o tom, kedy sa môžu s manželom dostaviť, poučili ju, kde sa môže momentálne obrátiť, ak si myslí, že v ich prípade sa jedná o neodkladnú záležitosť. Pani ale akoby nerozumela poučeniu, opakovala svoj argument a zaklincovala to týmto: „Ale môj manžel je inžinier!“. Kolegyňa jej na to odpovedala, že môže byť pán manžel aj prezident a šla preč.

Druhá udalosť sa udiala v Myjave minulý rok. Čakal som na autobusovej stanici na nočný autobus do Vrboviec. Odrazu dvaja bradatí ksychti ku mne prišli, zrenice rozšírené, odbrzdení v správaní, lepkaví, vtieraví a jeden z nich hovorí, že či si ho pamätám, že sme sa stretli na párty pred rokmi u našich spoločných známych, on si ma dobre pamätá, že som ten a ten. Potom som si ho zatriedil, že aha, to je ten, čo sme raz na párty u známych kecali do noci… A on následne vytiahol plastové vrecúško so zelenou rastlinkou, položil ho vedľa mňa a povedal, že to posiela- nerozumel som, že komu. Následne sa zdvihol a šiel so svojim partnerom vraj niekde ešte chlastať. Ja som tam ostal s „otvorenou hubou“, vrecko som hodil do odpadkového koša. Jednoducho tá bezočivosť. Veď ak si ma pamätal z tej párty „tak dobre“, ako tvrdil, tak musel vedieť, aký mám postoj k drogovým dílerom, že to patrí na popravisko, čo je postoj, za ktorý som tiež občas podozrivý z „fašizmu“. Ale nie o tom som chcel. Za nejaký čas som sa stretol s tou známou, u ktorej som s týmto bradatým ksychtom bol pred rokmi na párty a ktorá sa s ním údajne pozná roky. Povedal som jej o svojom zážitku s ním na autobusovej stanici a ona kývala hlavou, že to neni možné, to určite nebol on, veď on je inžinier! Hehe.

Takže, ako vraví Jan Švankmajer v úvode filmu Prežiť svoj život- „Dámy a pánové!“ To, že má niekto akademický titul, neznamená, že má právo na niečo, čo je nad rámec pravidiel platných pre ostatných- viď prvá udalosť, neznamená to ani to, že je to slušný, bezúhonný človek- viď druhá udalosť.

Barbina ma blokla na FB?

29.12.2021

Milí spoluobčania. Tento môj príspevok prosím berte ako oddychové čítanie na zamyslenie. Nemám v úmysle sa tu siahodlho rozpisovať o mnou vnímaných defektoch na úrovni súčasnej politickej moci a jej predstaviteľov, známej tiež ako „slušnovláda“ a „slušnodemokrati“, ktorú ja radšej nazývam „dysgenická totalitná [...]

Odstávka spaľovne ZEVO OLO 8. časť

05.09.2020

V mojom článku nazvanom „Odstávka spaľovne OLO“ /1. časť/ z 26-09-2016 som uviedol i to, že osobne považujem likvidáciu zvyškových zmesových komunálnych odpadov, to jest toho, čo zostane po vyseparovaní recyklovateľných zložiek, ich energetickým zhodnotením v spaľovni s technológiou BAT, za v súčasnosti ten najvhodnejší spôsob likvidácie a uviedol som [...]

Odstávka spaľovne OLO 7. časť

10.02.2020

V mojom článku nazvanom „Odstávka spaľovne OLO“ /1. časť/ z 26-09-2016 som uviedol i to, že osobne považujem likvidáciu zvyškových zmesových komunálnych odpadov, to jest toho, čo zostane po vyseparovaní recyklovateľných zložiek, ich energetickým zhodnotením v spaľovni s technológiou BAT, za v súčasnosti ten najvhodnejší spôsob likvidácie a uviedol som pozitíva [...]

Európsky parlament / Europarlament /

Opozícia dvakrát prehrala, pred eurovoľbami však Progresívci v prieskumoch dominujú. Zamieša kartami strašenie vojnou a kritika únie?

03.05.2024 06:05

Európske voľby môžu zmeniť politickú mapu v koalícii. Ide o Andreja Danka.

vojna na Ukrajine, energetika, DTEK

ONLINE: Ukrajinci vedia, čo potrebuje ich energetika - Patrioty

03.05.2024 06:00

Ukrajinskí energetici vedia, čo potrebuje ich sektor, ktorý je terčom ruských rakiet. Protiraketové systémy ako je Patriot.

Russia Ukraine War

Utekajú Ukrajinci pred brannou povinnosťou za hranice? Ficova vláda stojí pred otázkou ich návratu do vlasti

03.05.2024 06:00

Ukrajina potrebuje viac bojových posíl v uniformách a potrebuje ich čím skôr

Macocha, tragédia

Prečo skočila žena s dcérkami v náručí do priepasti Macocha? Dôvody letnej tragédie sú známe

03.05.2024 05:50

Bol to nesmierne smutný prípad, keď vlani vybrala mladá žena z kočíka dieťa, druhé držala za ruku a skočila do priepasti.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 42127x
Priemerná čítanosť článkov: 2633x

Autor blogu

Kategórie