Založ si blog

Odstávka spaľovne OLO 2. časť

V obsahu môjho článku z 26-09-2016 nazvanom „Odstávka spaľovne OLO“ som hneď na začiatku uviedol takúto formuláciu: „Odstávka spaľovne znamená i to, že po určité obdobie sa odpad, ktorý inak spaľuje sa kontinuálne, sa energeticky zhodnocovať nebude a po zaplnení zásobníka odpadov, tzv. bunkra, je potrebné kontinuálne vznikajúci odpad zlikvidovať inde, uložením na skládku odpadov.“

 

Vychádzal som z poznatkov, ktoré som v čase dovtedy nadobudol z rôznych materiálov dostupných na internete takých, v ktorých obsahu sa uvádzalo niečo o nakladaní so zmesovými komunálnymi odpadmi v Bratislave počas odstávky mestskej spaľovne a v ktorých sa uvádzalo, že počas odstávky putujú odpadky na skládku odpadov.

 

Približne v tom čase, ako som tento článok publikoval, som ale pridal i komentár na internetovej stránke OLO k spomínanej aktualite o odstávke spaľovne, v ktorého obsahu ma zaujímali podrobnosti o logistike odpadu počas odstávky. V odpovedi na túto otázku mi pani hovorkyňa spoločnosti OLO podrobne vysvetlila, ako v súčasnosti to prebieha, čo sa deje s odpadom počas odstávky spaľovne. Obsah jej odpovede bol zaujímavý, ale hlavne poukazuje na to, že tá myšlienka, ktorú som zaznamenal v mojom článku z 26-09-2016 o tom, že by bolo ideálne, keby sa odpad počas odstávky spaľovne skladoval len dočasne a následne sa energeticky zhodnotil, to jest nebol uložený na trvalú skládku, sa už realizuje. Teda ak som správne pochopil odpoveď pani hovorkyne.

 

Na základe tejto skutočnosti žiada sa mi napísať tu pokračovanie môjho článku, aby som toto nejakým spôsobom zachytil, uviedol do súladu s realitou obsah môjho článku.

 

Z odpovede pani hovorkyne som sa teda mimo iné dozvedel i toto: „Odpad počas odstávky sa, samozrejme, naďalej vyváža z bratislavských kontajnerov, nie je však navážaný do zásobníka spaľovne, ale na dočasné preskládkovanie mimo zásobníka. Následne, po skončení odstávky, dočasne preskládkovaný odpad navezieme späť do zásobníka spaľovne, opäť zvýšime výkon kotlov a spaľovania tak, aby sme ho všetok spálili a súbežne prebieha dovoz nového odpadu do zásobníka.“

 

Nad takýmto, podľa mňa zodpovedným prístupom spoločnosti OLO k životnému prostrediu, musím vyjadriť spokojnosť.

 

Ako som už uviedol v predchádzajúcom článku, tak z údajov dostupných na nete sa môžeme dočítať, že ešte v roku 2014 bolo na skládku vyvezených počas odstávky spaľovne niečo cez 6 tisíc ton odpadov, čo je podľa mňa nie zanedbateľné množstvo, ktoré nejakým spôsobom je potenciálnou ekologickou záťažou do budúcnosti, ak má zostať na takej skládke odpadov, ktorá je trvalým úložiskom. V prípade, že v roku 2016 to je tak, že sa energeticky zhodnotí i ten odpad, ktorý bol vyzbieraný a dočasne skladovaný v období jarnej a jesennej odstávky spaľovne, tak by podľa môjho názoru mali putovať na skládky už len nespáliteľné odpady, ako je napr. stavebný odpad a tým by sa opäť výrazne minimalizovalo množstvo odpadov odvezených z Bratislavy na smetiská oproti predchádzajúcemu obdobiu, čo je pozitívna informácia.

 

Záverom ešte pripájam odkaz na veľmi zaujímavú historickú publikáciu „Brněnské odpadky v čase aneb Kronika společnosti SAKO Brno, a.s.“. Myslím, že podobnú publikáciu by mohla vydať i naša spoločnosť OLO.

 

 

 

Barbina ma blokla na FB?

29.12.2021

Milí spoluobčania. Tento môj príspevok prosím berte ako oddychové čítanie na zamyslenie. Nemám v úmysle sa tu siahodlho rozpisovať o mnou vnímaných defektoch na úrovni súčasnej politickej moci a jej predstaviteľov, známej tiež ako „slušnovláda“ a „slušnodemokrati“, ktorú ja radšej nazývam „dysgenická totalitná [...]

Odstávka spaľovne ZEVO OLO 8. časť

05.09.2020

V mojom článku nazvanom „Odstávka spaľovne OLO“ /1. časť/ z 26-09-2016 som uviedol i to, že osobne považujem likvidáciu zvyškových zmesových komunálnych odpadov, to jest toho, čo zostane po vyseparovaní recyklovateľných zložiek, ich energetickým zhodnotením v spaľovni s technológiou BAT, za v súčasnosti ten najvhodnejší spôsob likvidácie a uviedol som [...]

Odstávka spaľovne OLO 7. časť

10.02.2020

V mojom článku nazvanom „Odstávka spaľovne OLO“ /1. časť/ z 26-09-2016 som uviedol i to, že osobne považujem likvidáciu zvyškových zmesových komunálnych odpadov, to jest toho, čo zostane po vyseparovaní recyklovateľných zložiek, ich energetickým zhodnotením v spaľovni s technológiou BAT, za v súčasnosti ten najvhodnejší spôsob likvidácie a uviedol som pozitíva [...]

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší správny súd, budova

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 42078x
Priemerná čítanosť článkov: 2630x

Autor blogu

Kategórie