Založ si blog

Moje utrpenie v autobuse

Tento môj príspevok je o udalosti z všedného dňa. Dá sa napísať, že to je zhruba o jednej žumpe a dopravnej zápche.

 

Môžete si niekto povedať po prečítaní tohto príspevku, že som staromódny, ak si všímam takéto veci, alebo že mi vadia takéto veci, alebo že som precitlivený. Nuž citlivý to teda som v tom senzorickom slova význame, čiže nezaraďoval by som sa napríklad medzi nejakých tupých tzv. „slniečkárov“, ktorí si možno niekedy vlastnú tuposť v interakcii s okolitým prostredím zamieňajú s pojmom „tolerancia“ k niečomu. Čiže za jednu z ľudských vlastností ja osobne považujem citlivosť v senzorickom slova zmysle v interakcii s okolitým prostredím a nie jej opak- tuposť.

 

Jedno aprílové ráno cestoval som autobusom SAD z Myjavy do Bratislavy. Sadol som si k oknu na druhé sedadlo za vodičom. V Brezovej pod Bradlom nastúpila do vozidla približne 30 ročná slečinka /panička?/, v tvári a postavou asi ako Madeline Korbelová zamlada, oblečené červené šaty s výstrihom a červené topane. Sadla si na sedadlo pred mnou, čiže bolo žiaľ vidieť i spredu ju, lebo tá stena, čo má vodič za chrbátom, od strany cestujúcich odráža obraz. Autobus pokračoval v ceste. Po nejakom čase cestujúca vytiahla z kabelky zrkadielko a kadejaké pomôcky na „make up“ a začala sa v autobuse gegliť. A maľovala a maľovala cca pol hodinu. Som si tak povedal, že neviem, či je toto v súlade s obsahom spoločenského lexikonu, ale veď jej vec to je, možno zaspala a nestihla sa upraviť doma v kúpeľni tak, ako to robia dámy, hlavne, že tam nestrieka nejaké parfemy. Po tej polhodinke geglenia to konečne zbalila, ako som videl v odraze, tak poriadny „náter“ si dala. Ale veď jej vec a pozeral som sa zasa z okna na prírodu. Ona potom zaspala a niekde už pred Pezinkom sme boli, keď sa zobudila. A začala horúčkovito hrabať v kabelke, mal som dojem, že sa jej asi chce vracať a rýchlo hľadá nejaký sáčok, kde by to mohla šmariť. A vytiahla zrkadielko a „geglítka“ a zasa… Ale dobre povedal som si, hlavne, že tam niečo nestrieka. A hneď na to vytiahla nejaký parfém a intenzívne si striekala obsah na rôzne časti oblečenia a nakoniec aj do toho výstrihu, približne desať krát a to už mi vadilo, lebo smrad „jak kurvin kufer“ a ešte mi ten aerosol aj šiel do tváre. Ale povedal som si, že týmto myjavským autobusom je to z Pezinka do Bratislavy už len asi polhodina, to vydržím. Lenže ako naschvál, v Bratislave dopravná zápcha, pre ktorú celkový čas môjho pobytu v autobuse bol miesto obvyklých 2 hodiny 20 minút až 3 hodiny 10 minút. A ako sme trčali v zápche, cestujúca vytiahla mobilný telefón a začala telefonovať. Rečová produkcia, ako to u týchto niektorých spoluobčanov toho pôvodu môžeme občas pozorovať, HLUČNÁ, ťahavá, békavá, mékavá, z čoho sme niektorí ľudia, tí, ktorí nie sme tupí, až dysforicky ladení. A teraz obsah telefonátu, ktorý zrejme počuli aj cestujúci na najzadnejších sedadlách autobusu: „Moja kamarátka je maklérka. Starosta je čurák, je tam tri volebné obdobia… starosta je čurák“… a pokračoval taký ten siahodlhý rozhovor „o ničom“. Tak som si povedal, že Ty žumpa jedna —-vská oplzlá, vulgárna, takto sa správa žena na verejnosti? Takto sa správa dáma, alebo flandra? A už som sa začal ohliadať po autobuse s tým, že si musím presadnúť, lebo to bol hnus, správala sa tá osoba i zjavom pôsobila ako morgošky pri Slovnafte, keď čakajú na zákazníkov. Samozrejme všetky miesta obsadené, tak som si nepresadol a nejako som to už vydržal, na Bajkalskej konečne vypadla z autobusu, tak ten zvyšok cesty na autobusovú stanicu Mlynské nivy som už mal takpovediac kultúrny.

 

I v spojitosti s týmto zážitkom si myslím, že by sme mali dodržiavať určité spoločenské konvencie, byť k sebe ohľaduplní, lebo tie konvencie sú na to, aby vzťahy v spoločnosti boli pokiaľ možno harmonické.

Barbina ma blokla na FB?

29.12.2021

Milí spoluobčania. Tento môj príspevok prosím berte ako oddychové čítanie na zamyslenie. Nemám v úmysle sa tu siahodlho rozpisovať o mnou vnímaných defektoch na úrovni súčasnej politickej moci a jej predstaviteľov, známej tiež ako „slušnovláda“ a „slušnodemokrati“, ktorú ja radšej nazývam „dysgenická totalitná [...]

Odstávka spaľovne ZEVO OLO 8. časť

05.09.2020

V mojom článku nazvanom „Odstávka spaľovne OLO“ /1. časť/ z 26-09-2016 som uviedol i to, že osobne považujem likvidáciu zvyškových zmesových komunálnych odpadov, to jest toho, čo zostane po vyseparovaní recyklovateľných zložiek, ich energetickým zhodnotením v spaľovni s technológiou BAT, za v súčasnosti ten najvhodnejší spôsob likvidácie a uviedol som [...]

Odstávka spaľovne OLO 7. časť

10.02.2020

V mojom článku nazvanom „Odstávka spaľovne OLO“ /1. časť/ z 26-09-2016 som uviedol i to, že osobne považujem likvidáciu zvyškových zmesových komunálnych odpadov, to jest toho, čo zostane po vyseparovaní recyklovateľných zložiek, ich energetickým zhodnotením v spaľovni s technológiou BAT, za v súčasnosti ten najvhodnejší spôsob likvidácie a uviedol som pozitíva [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 42016x
Priemerná čítanosť článkov: 2626x

Autor blogu

Kategórie